Yeni gemilerin inşası için finansal destek gerekli

Özlem SARSIN

İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın hurdaya ayrılan Türk bayraklı gemilerin yerlerine yeni gemi inşa edilmesi için sağlanan teşviklerden memnuniyet duyduklarını söyleyerek, 25 bin groston ile sınırlı olan hurda teşvik başvurularının 50 bin grostona çıkarılması kararını, Türk gemi filosunun gençleşmesi ve büyümesi açısından önemli olduğunu ifade etti.

Mart ayı meclis toplantısında bir konuşma yapan Öztürk teşviklerin daha etkin olması için yeni gemi inşasında finansman desteğinin verilmesi gerektiğinin de altını çizdi. Avrupa Birliği ülkelerine seyahatte vize konusunun sektörün temel problemlerinden biri olmaya devam ettiğini de vurgulayan Öztürk, “Uluslararası taşımacılık gibi sınır ötesi bir iş yapan denizcilik ve lojistik sektörünün vize problemi çok daha yakıcı hale geldi.

TIR sürücülerinin ve gemi adamlarının vize almalarında sıkıntılar yaşanıyor. Ro-Ro ile teslim edeceğimiz yükleri bile teslim edememe noktasına geldik. Biliyorsunuz en büyük ihracat noktamız Avrupa Birliği, AB’ye genelde Ro-Ro ile taşımaları gerçekleştiriyoruz. Bu konuda bir çözüm bulunmalıdır. Vize konusu gerçekten sıkıntılı bu konuda herkes aynı görüşte” dedi.

“Kruvaziyer turizmi hareketli başladı”

Bölgede kruvaziyer turizminde yeni sezonun hem erken hem bereketli şekilde başladığını kaydeden Öztürk, “2023 yılında 1,5 milyon ziyaretçi geldi, 2024 hedefimiz 2 milyonun üzerine çıkmak. Kuşadası’na yılbaşından bu yana dün itibariyle 21 gemi ve 29 bin 795 yolcu geldi. Bu dönemlerde bu kadar çok olmazdı. Tahmin ediyorum Kuşadası Türkiye’nin en büyük kurvaziyer kabul eden limanı.

İzmir’de ise kruvaziyer gemi sezonu 2 Nisan’da İzmir Limanı’na yanaşacak olan Astoria Grande gemisi ile başlıyor. Limanımıza bugün itibariyle 71 gemi rezervasyon yaptırdı. Çeşme Ulusoy’a ilk kruvaziyer gemi 24 Mayıs’ta gelecek. Çeşme Limanı bu alanda Türkiye’de 3. sıraya yerleşti, bu sevindirici bir gelişme” dedi.

Kızıldeniz nedeniyle gemilerin seyir süresi uzadı

Denizcilik Genel Müdürlüğü rakamlarına göre limanlarda Ocak-Şubat aylarında elleçlenen konteyner miktarının yüzde 18,9 artarak 2 milyon 180 bin TEU olarak gerçekleştiğini belirten Öztürk, Kızıldeniz krizi nedeniyle gemilerin seyir süresinin uzadığı ve navlunların rekor seviyelere çıktığı bir dönemde Türkiye’nin Avrupa Birliği ve bölge ülkelerin tedarik pazarı olarak öne çıktığını vurguladı.

Süveyş Kanalı yerine Ümit Burnu geçişlerinin olağan rota haline gelmesi ile navlun fiyatlarının yeniden düşüş eğilimine girdiğini ifade eden Öztürk, 25 Ocak’ta 6 bin 365 dolar olan Şangay-Cenova hattında taşınan 40’lık bir konteynerin navlununun, geçen hafta 3 bin 882 dolara; Baltık Kuruyük Endeksi’nin ise Çin’deki zayıf talebin etkisiyle 1.845 puana kadar gerilediğini belirtti

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

pragmatic slot oyunları
egt oyna
betmarlo
bonus hunt" rel="dofollow">bonus hunt">bonus hunt
aresbet
tombala oyna
sweet bonanza
betibom
dog house megaways
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
wild west gold oyna
markaj giriş
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
sugar rush
sweet bonanza
diyarbet
diyarbet
trwin
big bass bonanza oyna
gates of olympus oyna
egt oyna
betingo
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
aviator oyna
aviator giriş
aviator bahis
tombala
pendik escort
footer link satın al footer link tanıtım yazısı satın al tanıtım yazısı backlink satın al backlink
Betmarino
Maltcasino
Noktabet
Pokerklas
Klasbahis
Betingo
Avrupabet
Betcio
Pashagaming
Pusulabet
Betexper
Betsmove
Slotbar
Betnano
Galabet
Betexper
Cratossporting
Dumanbet
Elexbet
Favorislot
aresbet
avcılar escort
esenyurt escort
bahçeşehir escort
beylikdüzü escort
bakırköy escort
halkalı escort
şirinevler escort
şişli escort
istanbul escort
esenyurt escort
avcılar escort
Gebze Escort