Kum Tüketimi Tehlikeli Boyutlara Ulaşıyor: 50 Milyar Ton Yılda Kullanılıyor
Birleşmiş Milletler Çevre Programı (UNEP), dünya genelinde kum tüketiminin sürdürülebilir sınırları aştığını ve ekosistemler üzerinde geri dönüşü zor hasarlara yol açtığını açıkladı. UNEP’in verilerine göre, kum, sudan sonra en çok tüketilen ikinci doğal kaynak olarak modern altyapı ve sanayinin temel bir bileşeni konumunda yer alıyor. Yılda 50 Milyar Ton Kum Kullanılıyor Yayımlanan raporda, dünya genelinde yılda yaklaşık 50 milyar metrik ton kum kullanıldığı ifade ediliyor. İnşaat sektöründeki artan talep nedeniyle, yalnızca binalarda kullanılan kum miktarının 2060 yılına kadar %45 oranında artabileceği öngörülüyor. Rapor, bu tüketim hızının doğanın kum yenileme sürecini geride bıraktığını ve bu durumun küresel bir "kum açığı" oluşturduğunu…

