Isparta’dA 112’ye geçen yıl gelen 410 bin çağrının yüzde 65’i ‘gereksiz’

Isparta 112 Acil Çağrı Merkezi’nde Gereksiz Çağrı Oranı Yüksek

Isparta’da bulunan 112 Acil Çağrı Merkezi’ne geçen yıl toplam 410 bin 882 çağrı geldiğinde, yapılan tespitlere göre bu çağrıların %65’i gereksiz olarak belirlendi. Merkeze gelen çağrıların 143 bin 603’ü vakaya dönüştü. İtfaiye ve ambulans ekiplerinin şehir merkezindeki vakalara ulaşma süreleri ise sırasıyla 5 dakika 7 saniye ve 5 dakika 10 saniyeydi. 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü İsmail Ünal, “Ne kadar az gereksiz çağrı alırsak, diğer önemli vakalara ulaşma hızımız o derece artmaktadır” açıklamasında bulundu.

Isparta 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü İsmail Ünal, 2023 ve 2024 yıllarındaki çağrı istatistiklerini paylaştı. 2023 yılında merkeze 414 bin 336 çağrı geldiği, bu çağrılardan %35,09’unun vakaya dönüştüğü belirtildi. Yine aynı yıl vakaya yanıt verme süresinin 3,04 saniye olduğu ifade edildi.

2024 yılında ise çağrı sayısında azalma yaşandığı vurgulandı. Toplamda 410 bin 882 çağrının gerçek vakaya dönüş oranının %34,95 olduğu, geri kalan %65,05’lik kısmın ise gereksiz çağrılar olduğu açıklandı. Ayrıca, 2024 yılında çok çeşitli kurumlara toplam 47 bin 656 görüşme yapıldığı belirtildi.

Personel Sayısı ve Hedefler

Isparta 112 Acil Çağrı Merkezi’nde toplam 128 personelin haftanın 7 günü 24 saat hizmet verdiği bilgisi paylaşıldı. Merkezdeki personellerin görev dağılımı şu şekildedir: 32’si çağrı karşılayıcı, 34’ü sağlık personeli, 8 jandarma, 12 emniyet, 8 itfaiye, 6 AFAD personeli bulunmaktadır. Geri kalan personeller ise diğer teknik hizmetlerde çalışmaktadır. Merkez, sağlık, emniyet, jandarma, AFAD ve orman birimlerinden oluşan bir komuta merkezi olarak hizmet vermektedir.

Müdür İsmail Ünal, vatandaşlardan gereksiz durumlarda acil çağrı merkezini aramamalarını isteyerek, “Ne kadar az gereksiz çağrı alırsak, diğer vakalara ulaşma hızımız o kadar artacaktır. Ambulans ve itfaiye ekiplerimizin ortalama vakaya ulaşma süreleri oldukça başarılıdır. Vatandaşlarımızın sakin olmaları ve gereksiz aramalardan kaçınmaları önemlidir” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir