700 kişiyi işinden eden yapay zeka, firmaya 40 milyar dolar düşüş yaşattı

Yapay Zeka İş Gücüne Hakim Olacak Mı? Klarna’dan Öğrendiklerimiz

Son günlerde en çok tartışılan konulardan biri, yapay zekanın iş gücüne etkisi. Klarna Group Plc’nin yaşadığı deneyim ise bu konuda dikkat çekici bir örnek oluşturuyor. Fintech firması, yapay zekayı müşteri hizmetlerinde agresif bir şekilde kullanarak 700 çalışanını işten çıkarmış ve 40 milyar dolarlık bir değer kaybı yaşamış.

Klarna’nın CEO’su Sebastian Siemiatkowski, yapay zekanın maliyet odaklı kullanımının kaliteyi düşürdüğünü kabul ederek, “İnsan desteğine yatırım yapmalıyız” diyor. Firma, maliyetleri azaltmak için yapay zekaya yönelse de şimdi insan faktörünü önemsediklerini vurguluyor.

Yaşanan bu sürecin ardından Klarna, müşteri desteği pozisyonları için yeni işe alımlar yapmaya başladı. Ancak yapay zekayı operasyonlarında kullanmaya devam edeceklerini de belirttiler. Firmanın amacı, verimliliği artırmak ve müşterilere daha iyi hizmet sunmak.

Klarna’nın deneyimi, yapay zekanın iş gücü üzerindeki etkilerini ise tartışmaya açıyor. Çağrı merkezi sektörünü sarsan bu karar, iş dünyasında yapay zeka ve insan iş birliğinin önemini bir kez daha gözler önüne seriyor.

Firmanın gelecekteki planlarında hala yapay zekanın önemli bir rol oynayacağı belirtilirken, iş gücündeki değişimin de kontrollü bir şekilde devam edeceği ifade ediliyor. Bu süreçte yapay zekaya uyum sağlamanın ve insan faktörünü hala göz ardı etmemenin önemi bir kez daha ortaya çıkıyor.

Related Posts

Apple’ın akıllı ev merkezi bu yıl geliyor

Apple’ın uzun süredir üzerinde çalıştığı akıllı ev hub’ı nihayet bu yılın sonuna doğru piyasaya çıkabilir.

Windows araçları yapay zekâyla yenileniyor

Microsoft, yıllardır sade yapısıyla bilinen Not Defteri (Notepad) uygulamasını sonunda çağımıza uygun hale getiriyor.

Liste açıklandı, sonuçlar şaşırttı! Hangi uygulama hangi bilgilerinizi paylaşıyor?

Cep telefonlarınıza indirdiğiniz uygulamalar, sadece sundukları hizmeti vermekle kalmıyor; aynı zamanda hakkınızda pek çok bilgiyi de topluyor. Üstelik bu veri toplama, çoğu zaman sizin haberiniz bile olmadan gerçekleşiyor. Uygulama geliştiricileri, ücretsiz hizmetlerin karşılığında kullanıcı verilerini işliyor, reklam şirketleriyle veya başka üçüncü taraflarla da paylaşıyor.

Google’dan çocuklar için yapay zekâ açılımı

ABD merkezli teknoloji devi Google, yapay zekâ sohbet robotu Gemini’yi 13 yaş altı çocukların da kullanımına sundu. Bu karar yalnızca Amerika Birleşik Devletleri’nde geçerli ve çocukların Gemini’ye erişimi sadece ebeveyn kontrolüyle mümkün olacak …

Overwatch 2’de Street Fighter rüzgârı esiyor

Blizzard, Overwatch 2’nin Street Fighter 6 iş birliğini resmi olarak başlattı. Bugün oyun mağazasında sunulan kostümler arasında Cammy kostümünü giyen Widowmaker, Chun-Li tarzıyla öne çıkan Juno ve Juri’ye dönüşen Kiriko dikkat çekiyor. Hanzo, Ryu …

NASA teknolojisiyle akıllı saksılar hayat buluyor

CES 2025’te tanıtılan yenilikçi teknolojilerden biri, evde bitki yetiştirme kavramını kökten değiştiren Plantaform oldu. NASA’nın uzayda bitki yetiştirme araştırmalarından ilham alan bu akıllı saksı, sınırlı alanda, az ışıkla ve minimum çabayla taze …